Lätt att glömma...

att man borde vara glad?
Visst e det så ibland. Man blir arg, ledsen, irriterad när saker inte går som man vill eller hade tänkt sig. Då glömmer man bort att man har så otroligt mkt att vara glad över egentligen.

När man tex försöker gå ner i vikt så är det lätt att stirra sig blind på vågen och bli besviken när det inte funkar på första försöket. Istället för att tänka, jag har iaf råd att äta? Men jag väljer att inte äta för mkt iaf.

Har under de senaste veckorna blivit mer och mer glad över vissa saker i mitt liv. Framför allt personerna runt omkrin mig. Man ska aldrig ta någon/något för givet. Det finns så mkt som kan gå fel här i livet....

Så idag tänker jag vara glad. :)

Glad över att jag har min familj, min fina pojkvänn, mina underbara vänner, min goa hund, mina härliga arbetskamrater och alla söta vänner över nätet!

Hur kom jag då på detta så plötsligt? Varför detta djupa inlägg just nu?

Jo helt enkellt för att det händer så mkt skit runt omkring mig...

Först blev ju min gamla klasskompis mördad, sen fick jag veta att en före detta kollega ligger nersövd på intensiven. De har val att söva honom eftersom han fick hjärnblödning och hjärtinfarkt samtidigt och vill inte riskera att han hamnar i koma.
En kund var väldigt nära att mista livet på jobbet häromveckan, men det gick bra till slut. Tack vare att många handlade både snabbt och rätt.
Sen känns det som om det är väldigt mång par som man trodde var lyckliga och som gjorda för varandra som helt plötsligt går isär?

Behöver jag fortsätta?

Nä, jag är som sagt GLAD! Att jag har alla er som jag rabblade upp längre upp i detta inlägg. Tack för att ni finns :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0