Jag gör som vanligt :P

Sätter upp höga mål som är näst intill omöjliga och sen när jag märker på halva vägen att det inte kommer funka så ger jag upp...
Dumt, jag vet. Viktminskning borde få ta den tid det tar, inte vara tidsbestämt. Så länge jag inte går upp i vikt, utan ner sakta men säkert så borde jag vara nöjd.
Men det är väl längtan efter ett synligt resultat som gör att jag sätter de höga målen.

Efter en diskussion med Ullis har jag iaf bestämt mig för att ändra om mina mål lite, så att de blir mer realistiska så att jag faktiskt har en chans att lyckas.

Sätter nu mitt första delmål till min födelsedag (4,7kg dit), men det betyder inte att jag stannar om jag tappat 4,7 innan. Nej då kommer jag att vara överlycklig över att ha klarat ett uppsatt mål och så kämpa mig vidare till nästa. (totalt 14,7)
Klarar jag detta kommer ja nog stanna upp lite och känna in mig lite. Vill troligen gå ner 2-5kg till sen, men man vet aldrig. Jag har ju rätt mkt muskler och är inte villig att tappa dem bara för att gå ner i vikt.
Har hellre en högre vikt och en kropp som är hälsosam än tappa muskler bara för viktens skull. För ärligt talat, vikten är bara en siffra.

Funderar på om jag ska mäta mig oxå.
Vi får väl se om jag gör det, samt om jag våga lägga ut min mått här till allmänt beskådande.

Den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: ullis

Mm det är bättre att tänka realistiskt och som sagt, går det lite snabbare än man hade tänkt sig så är det inte fel ;o)



Heja heja!

KRAM

2009-01-20 @ 08:08:18
URL: http://ullisisonline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0