Välkomna till mig...

och min nya blogg. Tänkte försöka använda den att skriva av mig i när saker känns tyngre än vanligt. Iblan behöver man bara få ur sig saker.

Under tonåren och långt upp i de 20 hade jag en lite vriden syn på mat. Använde den som tröst tills jag fick dåligt samvete och fick se till att göra mig av med den. Det tog många år innan jag fattade vad jag egenligen höll på med och att man inte borde göra så.

Nu vet jag bättre, men givetvis får jag åter fall ibland. Det var ett år sen jag spydde självmant senast, men jag kan fortfarande komma på mig själv med att sitta och smooka i mig utan att egentligen veta varför.
Men för det mesta har jag skaplig kontroll och det är skönt. För det är ju precis det hela den här sjuka karusellen handlar om att ha kontroll. Kan man inte ha kontroll över annat som jobb eller känsloliv, så tar man ut det övrer maten. Där har man kontroll...

Tänkte i år, som så många gånger förr ta kontroll över min vikt igen. Har en önskan att tappa 9kg till min födelsedag (då jag fyller de läskiga 30). Vet inte om jag kommer klarar det. Är bara 8 veckor kvar, så det är inte alls omöjligt om jag skärper mig, men inte heller någon självklarhet att jag ska lyckas. Men samtidigt, jag skulle bli skitnöjd om jag klarade 5kg oxå.
Eftersom jag oftast klarar att hålla igen max 3 veckor så tänkte jag försöka använda bloggen som lite viktdagbok, för att se om jag möjligen kan hålla motivationen uppe då. Man vet ju inte, men kan alltid hoppas.

Ikväll blir det party, det har jag längtat efter.... På måndag är det invägning. Hänger ni på??


Kommentarer
Postat av: starlady

Klarar du gumman. Kämpa på. Ja ska oxå kämpa igen.

2009-01-04 @ 02:05:39
URL: http://starlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0